Metodologie
Recruitment Academy ročně vybírá doporučené finalisty a vítěze v několika odborných kategoriích.
Celkový počet přihlášek rozdělený do jednotlivých kategorií je po skončení termínu registrace předaný komisi Recruitment Academy Awards složené z několika desítek nezávislých odborníků, zástupců boardu Recruitment Academy a zástupců loňských vítězů. Odborníci z komise na jednotlivé kategorie vyberou 3 až 5 doporučených finalistů podle následujících kritérií.
O vítězích pak jednotlivě hlasuje celá komise Recruitment Academy a to ze všech přihlášek (tzn. ne pouze z doporučených finalistů). Výjimkou je pak kategorie Kariérní video roku, kde kromě vítěze zvoleného odbornou porotou bude i vítěz volený diváky. Cenu People's Choice odhlasují diváci během slavnostního večera, takže se vyplatí přijít osobně.
Kariérní video roku
V této kategorii jsou hodnocena kariérní videa. Doporučení finalisté jsou vybíraní podle následujících kritérií:
- Kreativita – jak je video originální a celkové technické a obsahové zpracování.
- Zajímavost – jak je video atraktivní pro kandidáty (engagement).
- Přehlednost – jestli není video zavádějící a zmatečné pro diváka.
Pozn: Tato kategorie se hodnotí zvlášť pro malé a velké společnosti. V rámci People's Choice vyberou sami diváci dalšího vítěze.
Kariérní stránky roku
této kategorii jsou hodnoceny kariérní stránky. Doporučení finalisté jsou vybíraní podle následujících kritérií:
- Kreativita – jak jsou stránky originální a celkové technické a obsahové zpracování.
- Zajímavost – jak jsou stránky atraktivní pro kandidáty (engagement).
- Přehlednost – jestli nejsou stránky zavádějící a zmatečné pro diváka.
Pozn: Tato kategorie se hodnotí zvlášť pro malé a velké společnosti.
Náborová kampaň roku
V této kategorii jsou hodnoceny náborové kampaně. Doporučení finalisté jsou vybíraní podle následujících kritérií:
- Kreativita – jak je kampaň originální, použité komunikační kanály a celkové technické a obsahové zpracování.
- Zajímavost – jak je kampaň atraktivní pro kandidáty (engagement).
- Efektivita – jak byla kampaň úspěšná.
Náborový inzerát roku
V této kategorii jsou hodnoceny textové personální inzeráty. Součástí soutěžního inzerátu musí být popis cílové skupiny, pro kterou je určen. Doporučení finalisté jsou vybíráni podle následujících kritérií:
- Srozumitelnost – schopnost věcně popsat náplň práce, požadavky a nabídku ve vztahu ke konkrétní cílové skupině
- Kreativita – míra originality v celkovém pojetí inzerce, jeho názvu, struktury i obsahu
- Tonalita – celkový dojem z inzerátu, vhodnost pro cílovou skupinu, propsání firemní kultury do psaného textu
Recruiter roku
V této kategorii jsou hodnoceni recruiteři, personalisté a specialisté na nábor. Doporučení finalisté jsou vybíraní podle následujících kritérií:
- Kompetence
- Přínos pro organizaci (finanční dopad, kvalita, inovace)
- Příkladná práce s kandidáty
- Společenský přesah práce recruitera
- Příklad nejlepší praxe pro ostatní kolegy v oboru
Kandidáty do této kategorie nominují kolegové, podřízení nebo nadřízení. Kandidát se může nominovat i sám. Lze nominovat i celý recruitment tým – je však potřeba zvolit jednoho zástupce, který bude tým reprezentovat a bude primárně hodnocen. Součástí registrace je i důvod nominace do kategorie Recruiter roku.
Odborná komise Recruitment Academy Awards pro tuto kategorii vybere doporučené kandidáty. Tito kandidáti obdrží dotazník k doplnění.
S posledními pěti kandidáty provede komise individuální pohovor.
Referral program roku
V této kategorii jsou hodnoceny programy na doporučování zaměstnanců. Doporučení finalisté jsou vybíraní podle následujících kritérií:
- Výkon – míra zapojených zaměstnanců, tj. procento zaměstnanců alespoň s jedním doporučeným uchazečem vůči všem zaměstnancům společnosti za kalendářní rok
- Kvalita - poměr nástupů díky referral programu vůči všem nástupům za kalendářní rok
- Kreativita – jak je kampaň na podporu doporučování originální, použité komunikační kanály a celkové technické a obsahové zpracování.
Edenred Wellbeing Award
- Relevantnost - jakým způsobem benefit podporuje zdraví, pohodu a výkonnost zaměstnanců
- Kreativita - jak inovativní a originální jsou benefity pro zaměstnance, použité komunikační kanály a potenciál zviditelnit firmu
- Efektivita - jak praktické jsou navrhované benefity a jak efektivní jsou v podpoře wellbeing zaměstnanců a dosavadní výsledky projektu