Recruitment campaign

About the category

A comprehensive recruitment marketing campaign can span multiple channels — from online advertising and active talent sourcing to offline promotion such as billboards, radio ads, or branded public transport and company cars. In this category, we evaluate recruitment campaigns that go beyond a single job ad or hiring video.

Methodology

In this category, we evaluate recruitment campaigns. Recommended finalists are selected based on the following criteria:

  • Creativity – the originality of the campaign, the communication channels used, and the overall technical and content execution.
  • Appeal – how engaging and attractive the campaign is for candidates.
  • Effectiveness – how successful the campaign was.

Vítěz kategorie Náborová kampaň roku 2024

Thermo Fisher Scientific Brno

Ve společnosti Thermo Fisher Scientific Brno ví, jak přilákat do týmu pracovníky s elektro vzděláním. Jejich kampaň se sloganem "Tahle práce ti sedne" využila symbol bílé výrobní kombinézy, kterou ve výrobě nosí každý pracovník. Mířila na kandidáty, jak v online, tak v offline prostředí. Dokonce se kampaň nesla se na vlně aktuálních témat, jako například hokejové mistrovství světa. Výsledek? 108 nových kolegů. Za to si firma zaslouží zlatou medaili.

Event moderator

Partners of the 11th edition

General partner

Main partners

Partners

Media partners