Career pages
About the category
Social media often takes over the role of traditional channels like email or phone calls, but company websites still matter — and they’re often the first place candidates go to learn more about your organization and open roles. In this category, we evaluate the quality of career websites.
Methodology
In this category, we evaluate career websites. Recommended finalists are selected based on the following criteria:
- Creativity – the originality of the site and the quality of its technical and content execution.
- Appeal – how engaging and attractive the website is for candidates.
- Clarity – whether the site is easy to navigate and free of misleading or confusing elements.
Note: This category is judged separately for small and large companies.
Vítěz kategorie Kariérní stránky roku 2024 (malé společnosti)
Městská policie Brno
Prohlédněte si vítězné kariérní stránky
Že státní složky nerozumí employer brandingu? Kdepak! Městská Policie Brno vytvořila moderní kariérní stránky s uvolněným a věcným textem, který určitě osloví svou cílovou skupinu. Web zdobí několik náborových spotů, ze kterých uchazeči vycítí, že práce strážníků je sice namáhavá, ale velmi záslužná. Slogan „Nebuď z cukru“ tak hovoří za vše.
Vítěz kategorie Kariérní stránky roku 2024 (velké společnosti)
GasNet
Prohlédněte si vítězné kariérní stránky
Česká plynárenská společnost GasNet se do svých kariérních stránek opravdu opřela. Web je nabitý informacemi pro kandidáty, přitom nikoho nezahlcuje zbytečnostmi. Všechna sdělení jsou strukturována do kategorií podle jednotlivých týmů. V každé sekci uchazeči najdou originální kariérní spoty a důvody, proč se do firmy přihlásit.